مدیریت رستوران، چند نکته طلایی برای موفقیت در مدیریت رستوران

اگر شما به عنوان یک مدیر رستوران، می خواهید در کار خود موفقیتتان را تضمین کنید، باید نکات مهمی را رعایت کنید. این نکات اغلب به راه هایی برای ساده کردن عملیات روزانه خود رستوران می پردازد. در این مطلب ما به چند نکته طلایی برای موفقیت و افزایش کیفیت کار شما در مدیریت رستوران اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

کار روی خودتان و کار روی کسب و کار، هر کدام در جای خود مهم هستند. به این دلیل که انجام هر کاری بر جنبه ای از رستوران تاثیر می گذارد؛ از کیفیت غذا و جو فضا گرفته تا رفتار کارکنان. بنابراین، به جای اینکه به دنبال راه هایی برای بهبود کسب و کار باشیم، بهتر است به دنبال راه هایی برای بهبود خود و سبک مدیریتمان باشیم. اگر این کار را انجام دهیم، همه چیز در اطرافمان نیز بهبود خواهد یافت.

نکات مهم مدیریت رستوران برای بهبود روش کار

نمایش نگرش مثبت

نگرش مثبت شما یا فقدان آن می تواند به طور چشمگیری بر روحیه کل رستوران از جمله مشتریان تاثیر بگذارد. یک نگرش منفی از طرف شما می تواند در میان کارمندان و در نهایت به مشتریان شما نفوذ کند. این به نوبه خود، تجربه غذاخوری بدی برای آن ها به وجود می آورد و یک فاجعه است.

برای حفظ یک نگرش مثبت در هر زمان که ممکن است کار کنید. مطمئنا هر از گاهی احساس تحریک پذیری و عصبانیت خواهید داشت اما سعی کنید در وهله اول، شور و اشتیاق، شما را به این شغل بکشاند. این اشتیاق می تواند نگرش مثبت شما را تقویت و همه جنبه های کسب و کار را بهتر کند.

برنامه ریزی

برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشید، مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید. مشکلات و نیاز های آینده را پیش بینی و برای آن ها برنامه ریزی کنید تا در آینده در صورت بروز هر کدام از آن ها، بتوانید بدون اضطراب و نگرانی، آن را حل کنید. سعی کنید لیستی از کارهایی که باید در چند ماه آینده انجام دهید، تهیه کنید. سپس آن موارد را براساس اهمیت اولویت بندی کنید و دست به کار شوید.

برای مثال، اگر “استخدام یک سرور جدید برای جایگزینی سروری که در حال خروج است” یا “به روزرسانی موجودی” وجود دارد، این موارد باید در بالای لیست قرار گیرند. اگر این کارها را زودتر از موعد انجام دهید، از مشکلات ناشی از کمبود نیرو و بدون تدارکات مهم، جلوگیری خواهید کرد.

منابع انسانی در صنعت رستوران

مدیریت رستوران

نوآوری

کسب و کار رستوران ممکن است مکان اصلی برای نوآوری به نظر نرسد، اما در واقع همینطور است. این نوآوری ها می توانند یک رستوران را موفق نگه دارند، چه فناوری ساده تر و چه پیچیده تر. برای مثال، ظهور نرم افزارهای برنامه ریزی کارکنان در سال های اخیر، مدیریت گروه های کارمند کوچک و بزرگ را ساده تر کرده است. این نوع نوآوری ها هستند که باید از آن ها آگاه باشید تا بتوانید تجارت خود را رقابتی نگه دارید.

ارتقای شفافیت با کارمندان خود

شفافیت یک جنبه مهم مدیریت رستوران در قرن ۲۱ است. کارمندان می خواهند بدانند در رستوران چه می گذرد و چه می کنید. این از نیاز نسل جوان به احساس ارتباط و بخشی از چیزی بزرگتر ناشی می شود. اگر بتوانید شفافیت را با کارمندان خود تقویت کنید، آن ها بیشتر احساس می کنند که بخشی از تیم شما هستند و با انگیزه برای عملکرد در بالاترین سطوح خواهند بود.

هر از گاهی جلساتی با کارکنان خود برگزار کنید. با آن ها مشکلات و نیاز های رستوران را در میان بگذارید. اینگونه می توانید بهتر از پس مشکلات بر آیید و با کمک یکدیگر آن ها را حل کنید. همچنین کارکنان احساس مسئولیت خواهند کرد. در طول ساعات کاری، ارتباط مستمر با کارمندان را حفظ کنید تا بدانید چه خبر است و در صورت لزوم تشویق مثبت را فراموش نکنید.

نماینده

در بیشتر روزها، چیزهای زیادی وجود دارد که نمی توانید به طور موثر از عهده آن ها برآیید. به همین دلیل یادگیری تفویض اختیار مهم است. با سپردن کارهای روزمره کم بحران به کارمندان مورد اعتمادی که می دانید می توانند کار را انجام دهند، شروع کنید. این کار شما را آزاد می کند تا روی مسائل بزرگتر و مهمتری که رستورانتان با آن مواجه است، تمرکز کنید.

همچنین، واگذاری برخی از وظایف متعدد خود به کارمندان، کمک می کند تا ببینند چه چیزی در عملیات روزمره دخیل است. به آن ها آموزش نیز می دهد تا بعدا مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند.

مدیریت رستوران

پاسخگویی در برابر اشتباهات خود

همه ما اشتباه می کنیم و این فقط یک واقعیت زندگی است. اما فقط به دلیل مدیر رستوران بودنتان، این معنی را نمی دهد که به نوعی معاف هستید. بخش مهمی که باید روی آن تمرکز کنید این نیست که اشتباه در وهله اول رخ داده است، بلکه انجام کاری برای رفع آن است. این به معنای پاسخگو بودن برای اشتباهات خود، عبور از آن ها و یافتن راه حل است.

در طول جلسه کارکنان، وقت بگذارید و به اشتباهی که مرتکب شده اید اشاره کنید. بابت آن عذرخواهی کنید و سپس با کارمندان خود درباره نحوه جلوگیری از چنین اشتباهاتی در آینده فکر کنید. این کار می تواند راهی عالی برای آموزش کارکنان خود برای نشان دادن رفتار مشابه باشد.

برخی از اشتباهات یک مدیر تازه کار رستوران

خوش برخوردی

یکی دیگر از نکات طلایی که باید به عنوان مدیر رستوران رعایت کنید، خوش برخورد بودنتان با کارکنان است. رفتار و برخورد شما با کارکنان، تاثیر زیادی در نحوه عملکرد آن ها دارد. اگر با کارکنان خود برخورد صحیح و مناسبی داشته باشید، آن ها نیز از شما یاد می گیرند تا با مشتریان و همکاران خود برخورد درستی داشته باشند.

در این مطلب، ما به برخی از نکات طلایی مدیریت رستوران برای افزایش کیفیت کار شما و موفقیتتان در این کار اشاره کردیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه