طرح رنگ فضای رستوران

رنگ هایی که برای تزئین رستوران خود استفاده می کنید، تاثیر زیادی بر مشتریان، مدت زمانی که در رستورانتان صرف می کنند و احساسشان، میگذارد. در این مطلب، درمورد طرح رنگ فضای رستوران، تاثیر آن بر مشتریان و همینطور روانشناسی رنگ ها صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رنگ ها می توانند مشتریان شما را خوشحال کنند، اشتهای آن ها و گردش میز را افزایش دهند یا فضای رستوران را بزرگتر نشان دهند. اما می توانند تاثیر منفی هم بگذارند. بنابراین مهم است که بدانید انتخاب رنگ داخلی رستوران شما چگونه بر پیام آن تاثیر می گذارد. برای این کار، ابتدا باید روانشناسی رنگ ها را درک کنید. سپس یاد بگیرید که چگونه رنگ ها باهم در یک طرح رنگی دلپذیر و مکمل قرار می گیرند.

۵ ایده طرح رنگ داخلی رستوران

حال که می دانید رنگ ها چگونه بر مشتریان شما تاثیر می گذارند، باید این را هم بدانید که کدام رنگ ها باهم ترکیب می شوند و چگونه یک طرح رنگی دلپذیر ایجاد کنید. برای کسانی که تجربه زیادی در دکوراسیون داخلی ندارند، ما فهرستی از چند طرح رنگی همه کاره و پرطرفدار آماده کرده ایم تا برای شما ایده ای درباره اینکه چه رنگ هایی باهم تطابق دارند، ارائه دهیم.

طرح رنگ فضای رستوران

۱.طرح رنگ روشن

رنگ ها: خاکستری روشن، زرد کمرنگ، سفید، بژ، عاجی

روشن

اغلب از طرح رنگ روشن استفاده می شود تا اتاق کوچکتر را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد. علاوه بر این، رنگ های روشن، فضایی آرام را تداعی می کنند که آن ها را به انتخای عالی برای رستوران های مجلل تبدیل می کند. اما از طرفی، به دلیل ماهیت آرام و راحت این طرح رنگ، برای رستوران هایی که می خواهند نرخ گردش مالی بالایی داشته باشند، ایده آل نیست.

۲.طرح رنگ تیره

رنگ ها: سبز تیره، سرمه ای، بنفش، قهوه ای، زرشکی

تیره

طرح رنگ تیره برای ایجاد محیط های صمیمی و رمانتیک، بسیار عالی است، برای رستوران های مد روز و کوچک بهترین است. از طرفی هم اگر از رنگ های تیره یا سایه های خیلی تیره استفاده می کنید، می تواند فضای شما را تنگ و کلاستروفوبیک کند.

۳.طرح رنگ گرم

رنگ ها: طلایی، قرمز، نارنجی، سفالی، زرد

گرم طرح رنگ فضای رستوران

رنگ های گرم بسیار هیجان انگیز و روشن هستند و تحریک بصری زیادی برای مشتریان شما ایجاد می کنند. از آنجایی که این رنگ ها بسیار روشن هستند، پس از مدت زمان طولانی می توانند تحریک کننده شوند. این به افزایش نرخ گردش مالی شما کمک می کند که طرح های رنگی گرم را برای موسسات با حجم بالا مانند بوفه ها یا رستوران های فست فود ایده آل می کند.

۴.طرح رنگ خاکی

رنگ ها: نارنجی تیره، خاکستری، بژ، سبز زیتونی، قهوه ای

خاکی طرح رنگ فضای رستوران

این طرح رنگ، رنگ هایی را که معمولا در طبیعت یافت می شوند منعکس می کند و دارای رنگ های قهوه ای، سبز و برخی رنگ های خنثی است. یک طرح رنگ خاکی برای محیط های آرام و دلپذیر مانند کافه ها ایده آل است. این طرح رنگ، اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده است و می توانید آن را در بسیاری از رستوران های مد روز نیز پیدا کنید. همچنین، طرح های رنگی که به طور برجسته دارای رنگ های سبز و قهوه ای هستند، انتخاب های عالی برای موسساتی هستند که بر روی غذاهای سالم تمرکز دارند.

۵.طرح رنگ پاستلی

رنگ ها: سبز کمرنگ، اسطوخودوس، زرد روشن، صورتی، آبی آسمانی

پاستلی طرح رنگ فضای رستوران

طرح رنگ پاستلی، بسیار سبک و ملایم است و بیشتر در محیط هایی مانند رستوران های کوچک، کافه ها و غذاخوری های معمولی استفاده می شود. از آنجایی که این رنگ ها بسیار روشن هستند، رنگی تقریبا خنثی دارند که می تواند با بیشتر انواع دکور مطابقت داشته باشد.

روان شناسی رنگ ها

از آنجایی که رنگ های مختلف می توانند به طرق گوناگونی بر مشتریان شما تاثیر بگذارند، ابزار قدرتمندی برای شکل دادن به رفتار مشتریانتان در رستوران هستند. همچنین، به این معنی است که شما نمی توانید خودسرانه رنگ ها را برای دیوار ها و دکوراسیون خود انتخاب کنید و باید در انتخاب طرح رنگ فضای رستوران خود دقت کنید.

طرح های رنگی منو

فضای داخلی رستوران شما، تنها جایی نیست که باید درمورد انتخاب رنگ خود هوشیار باشید. رنگ های موجود در منوی شما نیز می تواند بر مشتریان شما تاثیر بگذارد. بنابراین، زمانی که در حال ایجاد منوی رستوران خود هستید، باید از رنگ هایی که استفاده می کنید، نحوه تعامل آن ها با مشتریان، تاثیر گذاری بر اشتها و انتخاب آنها آگاه باشید.

وقتی صحبت از رنگ های منو می شود، شما می خواهید از استفاده رنگ های غیر طبیعی مانند آبی و بنفش خودداری کنید. در عوض رنگ های روشن و زنده مانند قرمز و نارنجی را بسته به مفهوم و سبک رستوران خود انتخاب کنید. همچنین، می خواهید از نحوه تعامل رنگ های منوی خود با یکدیگر آگاه باشید و اطمینان حاصل کنید که ترکیب خوبی انتخاب کرده اید.

نکته دیگر این است که چگونه رنگ های منوی شما با رنگ های موجود در فضای رستوران شما تعامل دارد. به عنوان مثال، اگر فضای داخلی شما از رنگ های خاکی زیادی مانند قهوه ای و سبز تیره استفاده می کند، نباید از رنگ های روشن زیادی در منوی خود استفاده کنید.

نتیجه

انتخاب طرح رنگ رستوران بسیار مهم است. زیرا سایه هایی که برای تزئین کسب و کار خود استفاده می کنید، می تواند تاثیر زیادی روی مشتریان شما داشته باشد. برای انتخاب رنگ بندی ایده آل، باید به این فکر کنید که می خواهید مشتریان شما در رستورانتان چه نوع تجربه ای داشته باشند. علاوه بر این، برای موسسات مدرن ممکن است بخواهید انواع دکور ها و طرح های رنگی محبوب را در نظر بگیرید. صرف نظر از این که از چه رنگ هایی در عملیات خود استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آن ها مطابق با هدف شما هستند.

در این مطلب، ما درمورد تاثیر طرح رنگ فضای رستوران و منو بر مشتریان صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب لذت برده و بتوانید پس از مطالعه، بهترین و ایده آل ترین رنگ ها مطابق با هدفتان را برای فضای رستوران خود انتخاب کنید.
منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه