ایده های بازاریابی کافه، چگونه یک طرح بازاریابی کافه بسازیم؟

در دنیایی که قرار است با زنجیره های بزرگی رقابت کنید، برای برجسته شدن به استراتژی های قوی بازاریابی نیاز دارید. در این مطلب، این استراتژی‌ها برای افتتاح یک کافه جدید، ایجاد تبلیغات بازاریابی مداوم برای افزایش فروش و ایده های بازاریابی کافه را ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

فراتر از داشتن جدیدترین تجهیزات باریستا و wi-fi، برای شکوفایی به عنوان صاحب کافه، به دانش بازاریابی و درک جامعه نیاز دارید. از هر ۳ کافه، ۱ کافه در سال اول خود دوام نمی آورد و شکست می خورد. اما چه چیزی موفق ها را از بقیه متمایز می کند؟

داشتن یک استراتژی بازاریابی مستحکم در رستوران، موقعیت مکانی عالی و فضایی جذاب منجر به افزایش ترافیک می شود. اما قبل از اینکه به تاکتیک های بازاریابی خاص برای کافه شما بپردازیم، بیایید با این موضوع شروع کنیم که چرا به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید.

استراتژی بازاریابی دقیقا چیست و چرا برای کافه خود به آن نیاز دارید؟

استراتژی بازاریابی کافه، مجموعه ای از تاکتیک هایی است که برای نمایش و تبلیغ کسب و کار شما به مشتریان از جمله ارتباطات، تبلیغات و برندسازی استفاده می شود. این نحوه تعامل شما با مشتریان و ایجاد تقاضا برای محصولاتتان است. استراتژی های بازاریابی بسته به صنعت، جمعیت هدف، منابع و مکان بسیار متفاوت است.

بازاریابی کافه، ترکیبی از بهینه سازی موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و مدیریت سابقه است. این می تواند به سادگی درج یک آگهی در روزنامه و به پیچیدگی فیلم برداری یک آگهی تبلیغاتی باشد. شما قرار است با بزرگترین ها رقابت کنید، پس باید یک استراتژی قوی بازاریابی داشته باشید.

چقدر باید برای بازاریابی کافه هزینه کنید؟

براساس گزارشی در سال ۲۰۱۹، ۶۷ درصد از کافه ها برای تبلیغات رسانه های اجتماعی، ۵۳ درصد برای حمایت مالی، ۴۲ درصد برای تبلیغات گوگل یا موتورهای جستجو و ۳۲ درصد برای تبلیغات روزنامه یا مجله پرداخت می کنند.

مهم است که درمورد کانال های زیر فکر کنید:

  • تبلیغات در رسانه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک)
  • تبلیغات گوگل و موتورهای جستجو
  • ابزارها و بسترهای بازاریابی ایمیلی
  • رویدادها و حمایت های اجتماعی
  • تبلیغات ویدیویی
  • منوها و تابلوهای دیجیتال
  • تبلیغات چاپی و پست مستقیم
ایده های بازاریابی کافه

ویژگی های یک کافه خوب

ایده های بازاریابی برای کافه

با فکر کردن به اینکه چه چیزی کافه شما را از رقبا متمایز می کند، شروع کنید. آیا تعداد زیادی صندلی دارید؟ پریز و دوشاخه زیاد؟ آثار هنری از نقاشان محلی؟ مهم است به یاد داشته باشید که در حال فروش یک تجربه هستید.

استفاده از نقطه فروش کسب و کار خود

به روش هایی فکر کنید که می توانید کافه خود را در موقعیت مکانی قرار دهید و از آن به نفع خود استفاده کنید. سپس مطمئن شوید که پیام بازاریابی شما با آن همسو باشد. کافه های موفق، با حضور فعال در رسانه های اجتماعی و وب سایت، افراد محلی و بازدید کنندگان را با نمایش آیتم های منوی منحصر به فرد خود جذب می کنند.

استراتژی های بازاریابی آفلاین مثل تبلیغات و مشارکت های محلی

بازاریابی دیجیتال برای کافه ضروری است ولی استفاده از استراتژی های آفلاین را هم فراموش نکنید. برخی از استراتژی های بازاریابی آفلاین کافه شامل موارد زیر می باشد:

  • ارائه تخفیف به دانشجویان یا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی
  • شرکت در اتاق بازرگانی محلی خود و رویداد های شبکه برای ایجاد شهرت تجاری
  • درج آگهی در روزنامه
  • میزبانی رویدادهای جمع آوری کمک مالی در کافه خود
  • استفاده از پست مستقیم برای ارسال کد تخفیف

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی فیسبوک در شبکه های اجتماعی

ماهانه بیشتر از ۲.۹ میلیارد کاربر فعال در فیسبوک وجود دارد که آن را در جهان به یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای تبلیغ کنندگان تبدیل می کند. یک کمپین محلی ساده را با هدف قرار دادن برای هر کسی در ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری کافه خود اجرا کنید. اگر تبلیغ ناهار دارید، می توانید آگهی را طوری تنظیم کنید که در ساعات ناهار و در روزهای خاصی از هفته نمایش داده شود.

اینفلونسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیر گذار

پیش بینی می شود که بازاریابی تاثیر گذار به صنعت ۱۶.۴ میلیارد دلاری گسترش بیابد. اگر می خواهید بر روی ایجاد صفحه خود در فیسبوک، اینستاگرام یا تیک تاک تمرکز کنید، داشتن یک استراتژی اینفلونسر مارکتینگ در افزایش فالوور ها و دیده شدن برند شما مؤثر و مفید خواهد بود.

بازاریابی سنتی یا بازاریابی اینترنتی؟

ایده های بازاریابی کافه

استراتژی های بازاریابی مؤثر برای کافه های جدید کدامند؟

وقتی یک کافه جدید برای اولین بار راه اندازی می کنید، نکته مهمی وجود دارد. این که نام و نام تجاری کافه تان را به نمایش گذاشته و مطمئن شوید همیشه حضور آنلاین به روز داشته باشید. چگونه حضور آنلاین به روز داشته باشیم؟

پروفایل کسب و کار گوگل

پروفایل کسب و کار گوگل مهم است، زیرا به شما امکان می دهد به روزرسانی هایی را برای جستجوگران ارسال کنید که عبارت هایی مانند “کافه های نزدیک من” را مطرح می کنند. به روزرسانی های شما در پنل محلی و در Google Maps ظاهر می شوند و آن ها را راهی کارآمد برای افزایش ترافیک وب سایت و فروش می کند.

داشتن این پروفایل اهمیت زیادی دارد و به ما این امکان را می دهد که:
_ به روزرسانی هایی را برای کاربران ارسال کنیم.
_ پست ها، پیشنهادات و رویداد ها را ایجاد کنیم.
_ به بررسی ها و سوالات پاسخ دهیم.
_ پیام، ارسال و دریافت کنیم.

آپلود عکس های جذاب از کافه خود

روی گرفتن عکس از فضای داخلی کافه و محبوب ترین های منوی خود تمرکز کنید. سپس بهترین آن ها را انتخاب و در صفحه خود آپلود کنید. عکس ها در فضای مجازی برای جذب مشتریان و کاربران، اهمیت زیادی دارند. هم چنین آپلود ساعات کاری و منوی کافه خود را فراموش نکنید.

استفاده از سئو

هدف از بهینه کردن کافه خود با استفاده از سئو، تا حد امکان آسان کردن یافتن مکان کسب و کارتان برای مردم است. مطمئن شوید که نام، آدرس و ساعات کاریتان در همه پلتفرم ها یکسان است. می توانید از کلمات کلیدی محلی هم در محتوا های خود استفاده کنید. این کلمات کلیدی حاوی عبارات خاص مکان هستند، مثل “کافه در ولیعصر”.

سئوی سایت کافه و رستوران

در این مطلب، ما ایده های بازاریابی کافه را برای شما ارائه کردیم. امیدواریم برای استفاده از ابزارهای بازاریابی موجود و تقویت استراتژی های تبلیغاتی کافه خود الهام گرفته باشید. منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه