انتخاب بهترین موسیقی برای رستوران

رستوران ها فقط غذا نمی فروشند، بلکه تجربه نیز می فروشند. به اندازه خود غذا، باید به فضای مکان مورد نظر هم فکر کرد. هنگام برنامه ریزی برای برند رستوران خود، موسیقی باید در خط مقدم ذهنتان باشد. چون نه تنها باعث ایجاد روحیه می شود بلکه می تواند بر رفتار مشتریان و حتی نحوه درک آنها از طعم غذایشان تاثیر بگذارد. چگونه بهترین موسیقی را برای رستوران خود انتخاب کنید؟ با ما همراه باشید تا شما را در مورد انتخاب بهترین موسیقی برای رستوران راهنمایی کنیم.

تطبیق موسیقی با هویت برند خود جهت ایجاد فضای مورد نظر

دوست دارید مشتریانتان در رستوران شما چه احساسی داشته باشند؟ این اولین سوالی است که باید هنگام تصمیم گیری درمورد نوع موسیقی پس زمینه ای که می خواهید پخش کنید، از خود بپرسید. موسیقی باید با برند شما مطابقت داشته باشد و باید چیزی را که برند شما درمورد آن است، نشان دهد. آیا می خواهید مشتریان شما هنگام صرف غذا احساس آرامش کنند؟ ترکیبی از موسیقی کلاسیک آرام بخش را امتحان کنید.

انتخاب سطح انرژی مناسب برای زمان روز و هفته

چیزی به نام رویکرد تک سایز برای موسیقی وجود ندارد. موسیقی ای که می نوازید، باید حس و حال را در طول روز منعکس کند. به عنوان مثال، برای صبح زود، موسیقی آرام و کم تمپو را توصیه می کنیم، در حالیکه در زمان شلوغی ناهار، موسیقی متوسط تا بالا و زنده را پیشنهاد می کنیم.

کارکنان خود را وارد موسیقی کنید

موسیقی نه تنها برای مشتریان شما بلکه برای کارکنان شما نیز مهم است. موسیقی می تواند به درگیر نگه داشتن کارمندان شما کمک کند اما اگر همان آهنگ ها را به صورت چرخشی پخش کنید، می تواند تکراری باشد. مطمئن شوید لیست های پخش متنوع و مناسبی را در دسترس داشته باشید.

مجوز را فراموش نکنید

موسیقی برای پخش در رستوران شما باید مجوز داشته باشد. داشتن مجوز های مناسب برای موسیقی شما برای جلوگیری از مسائل قانونی و هزینه ها مهم است. انتخاب موسیقی برای پخش به همان اندازه مهم است که از چه موادی استفاده می کنید و باید آن را با همان دقت انتخاب کنید.

موسیقی زنده در رستوران

با وجود این اطلاعاتی که گفتیم، واضح است موسیقی که در رستوران خود می نوازید، یک تصمیم مهم است. حال در اینجا جزئیات و نکات بیشتری را خواهیم گفت که باید هنگام انتخاب موسیقی خود در نظر داشته باشید.

۱.ولوم موسیقی

مطالعات نشان داده است ولوم موسیقی در رستوران ها می تواند بر تصمیماتی که مردم می گیرند تاثیر بگذارد. موسیقی ملایم تر برای مشتری آرام بخش است. بنابراین یک محیط با صدای بلندتر، ضربان قلب و استرس مشتری را افزایش می دهد که این باعث ایجاد هوس میل غذای پرچرب تر می شود. درک این علت و معلول برای صاحب رستوران مهم است.

اگر رستورانی دارید که تمرکز اصلی آن بر فروش همبرگر و غذاهای سرخ شده است، موسیقی بلندتر میل مشتریان شما را افزایش می دهد. به طور بالقوه نیز آن ها را تشویق میکند وعده های بزرگتر یا بیشتر از منوی شما خریداری کنند. مخالفش هم درست است. اگر کافه ای دارید که عمدتا رپ یا سالاد می فروشد، پخش موسیقی ملایم مشتریان شما را آرام می کند. همچنین باعث می شود غذا اشتها آور تر و رضایت بخش تر به نظر برسد.

۲.تمپوی موسیقی

مانند ولوم، تمپوی موسیقی نیز تاثیرات قابل اندازه گیری بر روی رستوران ها دارد. موسیقی تند، مشتریان را تشویق می کند تا سریع تر غذا بخورند. در حالیکه موسیقی آهسته تر آن ها را آرام کرده و تشویق می کند آهسته غذا بخورند. هر یک از این اثرات می تواند در شرایط مختلف مفید باشد.

به عنوان مثال، رستوران های فست فود همه درمورد سرعت خدمات خود هستند. در نتیجه، موسیقی شاد بهترین گزینه است. مشتریان را تشویق می کند تا سریع تر سفارش داده و تند تر غذا بخورند، به این معنی که زمان کمتری را در رستوران سپری می کنند و به مشتریان بیشتری خدمت رسانی می شود.

در مقابل، در رستوران های شیک تر معمولا می خواهید که پیش غذا، غذاهای اصلی، دسر ها و نوشیدنی های بیشتری بخرند. در این شرایط، موسیقی کندتر بهتر عمل می کند. این باعث آرامش افراد می شود و آن ها را تشویق می کند که زمان بیشتری را در محل شما بگذرانند. هرچه زمان بیشتری را در آن جا بگذرانند، احتمال اینکه پول بیشتری خرج کنند بیشتر می شود.

یکی دیگر از ملاحظات سرعت موسیقی، تطبیق سرعت با ساعات اوج و غیر اوج است. در ساعات آهسته روز، ممکن است موسیقی آهسته پخش کنید تا مشتریان تشویق کنید که زمان بیشتری را در محل شما بگذرانند. در ساعات شلوغ، امکان دارد برای تشویق مشتریان به ورود و خروج، موسیقی سریع پخش کنید. این به شما امکان می دهد افراد بیشتری را در رستوران خود جای دهید.

۳.ژانر موسیقی

ژانر موسیقی که می نوازید برای برند رستوران شما مهم است. مثلا اگر غذایی را می فروشید که بر اساس ملیت ها یا مناطق مختلف هستند، بهتر است موسیقی آن کشور یا منطقه پخش شود. در هر صورت، انتخاب و پایبندی به یک ژانر می تواند به درک مشتریان از برند شما کمک کند.

۴.تنوع موسیقی

تنوع موسیقی مهم است. بدیهی است که نمی خواهید مشتریانتان متوجه شوند که همان آهنگ ها را تکرار می کنید، اما درمورد کارمندان چطور؟ اگر کارمندان شما بارها و بارها به یک موسیقی گوش دهند، ممکن است آزرده شوند. این مورد می تواند منجر به کاهش روحیه و عملکرد کارکنان شما شود که به نوبه خود می تواند بر تجربیات مشتریان شما تاثیرگذار باشد.

برنامه ریزی

همانطور که ذکر شد، زمان های مختلف روز می تواند از انواع مختلف موسیقی بهره مند شود. می توانید لیست های پخش مختلف را برای ساعات اوج و غیر اوج، تغییرات فصلی، رویداد های ویژه و موارد دیگر برنامه ریزی کنید. رستوران ها به تمام حواس پنجگانه خدمت می دهند. طعم و بوی غذا، دید محیط و طراحی رستوران، احساس صندلی ها یا غذاهایی که در دستان شماست و صدای کسب و کار و موسیقی محیط.

شاید یکی از دغدغه های شما به عنوان یک صاحب رستوران این باشد که چگونه بهترین موسیقی را برای رستوران خود انتخاب کنید؟ در این مطلب، ما نکاتی در این مورد ذکر کرده ایم که می تواند به شما کمک کند.
منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه