ویژگی های شخصیتی یک باریستای خوب

مهارت های فنی یک باریستا، از کالیبراسیون آسیاب تا دستکاری دستور غذا، از اهمیت حیاتی برخوردار است. اما همه ما می دانیم باریستای خوب، چیزهایی فراتر از درست کردن قهوه ای عالی می خواهد. در این مطلب، درمورد ویژگی های شخصیتی یک باریستای خوب صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

یادگیری نحوه تشخیص افرادی که دارای شخصیت و تمایلات رفتاری مناسب برای کار در کافه هستند، کلید ایجاد یک تیم خوب است. حال اجازه دهید شما را با علائمی آشنا کنم که نشان می دهد یک فرد به خوبی برای نقش باریستا مناسب است.

شخصیت چقدر مهم است و آیا یک باریستا می تواند آنرا تغییر دهد؟

شخصیت، عملکرد کاری فرد را تعیین نمی کند. همچنین اگر کار فردی برخلاف شخصیتش باشد، برایش سخت تر و خسته کننده تر می شود. شما فردی را می خواهید که ویژگی های شخصیتی، مهارت های فنی و عادات کاری او به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. به جای اینکه به سادگی بگویید “این فرد دقیق نیست، پس نمی توانم اورا استخدام کنم” باید یک تصویر کلی از کاندید های خود ایجاد کنید. سپس بهترین گزینه را برای کافی شاپ خود انتخاب کنید.

با این حال، باید به یاد داشته باشید که عملکرد خوب چیزی فراتر از مهارت ها و نگرش هاست. اگر کارکنان مناسبی استخدام کنید، آن ها را به خوبی آموزش داده، انگیزه و الهام ببخشید، در نهایت یک تیم استثنایی خواهید داشت.

ویژگی های شخصیتی یک باریستای خوب

جامعه پذیری و شخصیت

دوستانه و پرحرف ماندن در تمام طول روز، هر روز نوع خاصی از افراد را می طلبد. یک باریستای خوب از تعاملات اجتماعی رونق می گیرد و می داند باید چه کند که مشتریان راحت باشند. پس از پرسیدن سوالاتی درمورد ویژگی های شخصیتی کاندید در مصاحبه، باید تصمیم بگیرید که آیا با خدماتی که می خواهید ارائه دهید، همخوانی دارد یا خیر.

انعطاف پذیری

شما به کارکنانی نیاز دارید که انعطاف پذیر باشند. چه درمورد پوشش دادن شیفت دیگری، چه تا دیروقت کار کردن یا جابجایی از دستگاه اسپرسو ساز به ماشین ظرفشویی. در حالیکه همه می دانند انعطاف پذیری ویژگی خوبیست، اکثر استخدام شدگان هم می دانند این سوال عواقب واقعی دارد. کمتر روی تجربه کاری یا شخصیتشان تمرکز کرده و بیشتر روی انتظاراتشان از این نقش تمرکز کنید.

دقت نظر

کافی شاپ های تخصصی، یک چیز بسیار مهم را به مشتریان ارائه می دهند؛ کیفیت، و این نیاز به دقت در تمام مراحل دارد. فراموش نکنید که یک کافی شاپ باید الزامات بهداشتی و ایمنی را هم رعایت کند. هر مصاحبه شونده اگر مستقیما از او خواسته شود، این ویژگی را ادعا می کند. برای بررسی اینکه آیا افراد استخدام شده شما واقعا دقیق هستند، با علائم آشکار شروع کنید.

پیروی از قانون

قوانین سختگیرانه بهداشتی و ایمنی، عملکرد یک قهوه خانه را نشان می دهد. پس باید بدانید که باریستاهای شما آن ها را به طور کامل دنبال می کنند. می توانید با درخواست از مصاحبه کنندگان برای به اشتراک گذاری قوانینی در محلهای کاری قبلی که دوست نداشتند، بینشی درمورد نگرش های افراد بدست آورید.

جهت گیری تیمی

کار گروهی، کلید کار یک باریستاست. با تقسیم مسئولیت ها و حمایت از یکدیگر، کارکنانتان می توانند مطمئن شوند که قهوه هایی با کیفیت بالا و سریع برای مشتریان آماده می کنند. این نکته شبیه به جامعه پذیری است. به جای اینکه از کسی بپرسید در کار تیمی چگونه است، از او درمورد تیم رویایی و کابوس خود بپرسید.

ویژگی های شخصیتی یک باریستای خوب

برخی دیگر از ویژگی هایی یک باریستای خوب

اگر می خواهید به عنوان یک باریستا در کافه مشغول کار شوید، ما در اینجا چند مورد دیگر از ویژگی های شخصیتی یک باریستای خوب را نوشته ایم. پس اجازه دهید شما را در این مورد راهنمایی کنیم.

برونگرا بودن

به عنوان یک باریستا، از شما خواسته می شود که اکثر روز را با مردم صحبت کنید. بنابراین، یک ویژگی عالی برای داشتن چنین موقعیتی، یک شخصیت برونگراست. برونگرا بودن را می توان به روش های متفاوتی بسته به شخص، توصیف کرد. اگر می خواهید برونگرا تر شوید، از چند روش می توان برای تمرین این کار استفاده کرد. بهترین کار این است که فقط با سر بپرید!

به مردم سلام کنید. اگر کسی کفشی می پوشد که شما آن را دوست دارید، به او بگویید. اگر در مغازه را چک می کنید، از صندوقدار بپرسید که روز آن ها چگونه می گذرد. متوجه خواهید شد که بسیار از مواقع، گفتگو به طور طبیعی جریان دارد.

نشان دادن نگرش مثبت

داشتن نگرش مثبت، یکی دیگر از ویژگی های مهم یک باریستاست. گاهی اوقات ممکن است همه چیز در این نقش کمی دیوانه کننده شود. تراوش کردن مثبت، نه تنها برای خودتان بلکه برای همکاران و مشتریان اطرافتان نیز مفید خواهد بود. اگر می خواهید نگرش مثبت تری داشته باشید، چند کار می توانید انجام دهید. کارهایی مثل محاصره کردن خود با افراد مثبت، تمرین صحبت های مثبت با خود از طریق تمرین هایی مانند جملات تاکیدی و اولویت دادن به لبخند زدن یا خندیدن مکرر.

توانایی انجام چند کار به طور موثر

وقتی صحبت از یک باریستا به میان می آید، یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید داشته باشید، توانایی انجام چند کار به طور موثر است. چند وظیفه ای، توانایی انجام بیش از یک کار در یک زمان است. اما به طور واقع بینانه، ممکن است مجبور باشید بیش از دو، سه یا حتی بیشتر را در یک زمان به عنوان یک باریستا انجام دهید. ممکن است در یک کافی شاپ، اتفاقات زیادی در یک زمان رخ دهد و از شما انتظار می رود که با همه آن ها همراه باشید.

اگر کاملا جدید هستید، یادگیری نحوه انجام هر کاری که برای نقش باریستا لازم است، زمان می برد. خوشبختانه مهم نیست که سطح تجربه شما در چه سطحی باشد، راه هایی برای تمرین توانایی شما در انجام چند کار به طور موثر وجود دارد. اگر می خواهید مهارت های خود را در این زمینه بیشتر توسعه دهید، کار بر روی اولویت بندی و تفویض اختیار، هر دو می توانند استعداد های مفیدی باشند.

در این مطلب، ما درمورد ویژگی های شخصیتی یک باریستای خوب و استخدام او صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

ویژگی های یک کافه خوب

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه