منابع انسانی در صنعت رستوران

منابع انسانی در صنعت رستوران تفاوتی با منابع انسانی در صنعت دیگری ندارد. هر چند اجرای آن ممکن است متفاوت به نظر بیاید. وقتی صحبت از منابع انسانی می شود، ما نقش هایی مثل استخدام، عضوگیری، آموزش، جبران خسارت، مزایا، روابط کارکنان و موارد دیگری را در رستوران داریم. در این مطلب، همراه ما باشید تا بیشتر در مورد منابع انسانی در رستوران مطالعه کنید.

چرا منابع انسانی در صنعت رستوران مهم است؟

بیایید چند مورد از نقش هایی که منابع انسانی را در صنعت رستوران مهم می کنند، مرور کنیم:

ایمنی

ایمنی در رستوران برای مشتریان و کارکنان جهت پیاده سازی منابع انسانی حیاتی است. از الزامات کفش بدون لغزش برای کارمندان جهت جلوگیری از صدمات در آشپزخانه گرفته تا دستور العمل های ایمنی غذا برای مشتریان. پس ایمنی برای حفظ منابع انسانی در صنعت رستوران داری از اهمیت زیادی برخوردار است.

آموزش

آموزش رستوران، گسترده و مداوم است. هر کارمندی ملزم به دریافت مجوز یک فروشنده غذا است. تسهیل این آموزش ها و حفظ تاریخ انقضا، به کارمندان کمک می کند تا غذایی خوب برای مشتری سرو کرده و تحویل دهند. بنابراین آموزش نقش مهم دیگری برای منابع انسانی در رستوران است.

روحیه

تشویق کارمندان بسیار مهم است به خصوص زمانی که درآمد آن ها بیشتر بستگی به نگرش و خدماتشان به مشتریان دارد. به کارمندان خود روحیه دهید. اگر هم مستقیما در رستوران حضور ندارید، به عنوان منابع انسانی، توجه خود را بر تقویت روحیه و هیجان از طریق مدیران خود متمرکز کنید.

فرهنگ

با پویایی گذرا که این صنعت را دنبال می کند، حفظ فرهنگ رستوران، جنبه مهمی برای تمرکز منابع انسانی است. ایجاد و پرورش فرهنگ برای صنعت رستوران حیاتی بوده و می تواند یک مکان را از مکان های دیگر متمایز کند.

مدیریت منابع انسانی در رستوران

منابع انسانی در صنعت رستوران

نقش منابع انسانی در صنعت رستوران چیست؟

وقتی صحبت از منابع انسانی در صنعت رستوران داری می شود، نقش شما همان مولفه های اساسی را دارد. اما همانطور که دیدیم، آن ها مناسب این صنعت خاص هستند. بیایید کمی عمیق تر بررسی کنیم.

حقوق و مزایا

اگرچه ممکن است چک ها به دلیل منبع درآمد اصلی سرورها کوچکتر باشند، اما هنوز کارکنان آشپزخانه، میزبان ها، مدیران و غیره را دارید که همه باید پرداخت شوند. به طور مشابه، اطمینان از اینکه سرورهای شما نکات خود را به طور مناسب برای اهداف مالیاتی مطالبه می کنند، تحت جنبه حقوق و دستمزد منابع انسانی در صنعت رستوران قرار می گیرد.

اگرچه بیشتر مزایا به صلاحدید شرکت شما بستگی دارد، اگر ۵۰ یا بیشتر از آن کارمند تمام وقت دارید، سازمان شما احتمالا تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه قرار می گیرد و باید بیمه درمانی ارائه دهد.

مسئولیت ها عبارتند از:

  • کمک به تدوین استراتژی جبران خسارت
  • حمایت از حقوق کارکنان
  • کنار هم قرار دادن بسته های مزایا
  • مدیریت تغییرات در مزایا
  • اجرای لیست حقوق و دستمزد
  • اطمینان از پرداخت و دقیق و به موقع حقوق کارکنان

چالش های منابع انسانی در صنعت رستوران

در حالیکه منابع انسانی در رستوران ممکن است شباهت هایی به اکثر حرفه های منابع انسانی داشته باشد، بیایید به چالش های خاص این صنعت نگاه کنیم:

مزایای کارکنان می تواند متناقض باشد

همانطور که در بالا توضیح داده شد، قانون مراقبت مقرون به صرفه ممکن است برای شرکت شما اعمال شود و می تواند یک چالش برنامه ریزی ایجاد کند. وقتی رستوران کند است، معمولا سرورها را به خانه می فرستید تا از پرسنل اضافی جلوگیری کنید.

وقتی برای حفظ مزایا از کارمندان شما خواسته می شود حداقل ساعت مورد نیاز خود را رعایت کنند، ممکن است لازم باشد با مدیران ارتباط برقرار کنند تا اطمینان حاصل شود که کارمندان کوتاهی نمی کنند. این یک مشکل است زیرا سرورها نیز بیشتر پول خود را از طریق انعام به دست می آورند. بنابراین، در خدمت ماندن زمانی که رستوران کند است و آن ها پول بیشتری به دست نمی آورند، می تواند برای پیمایش چالش برانگیز باشد.

آموزش های لازم بدون استعداد اکتسابی

معمولا با کاندیدهایی روبرو می شوید که معتقدند بدون هیچ تجربه ای آنچه را که برای کار در این صنعت لازم است را دارند. در حالیکه آموزش ممکن است انجام شود، معمولا رستوران شما با کمبود مهارت مواجه می شود. متعادل کردن تعداد زیادی بشقاب در یک سینی بزرگ بدون ریختن سوپ داغ روی مشتری، مهارتی است که از طریق آموزش مداوم آموخته می شود.

یافتن و حفظ این کارمندان برای یک رستوران بسیار دشوار است، زمانی که بیشتر کارمندان شما از این موقعیت ها به عنوان پلی برای رسیدن به چیز دیگری یا به عنوان راهی سریع برای پس انداز پول نقد و غیره استفاده می کنند. کسب استعداد و حفظ آن می تواند یکی از سختترین چالش های صنعت رستوران داری باشد.

منابع انسانی در صنعت رستوران

چه زمانی نیاز است یک متخصص منابع انسانی برای رستوران خود استخدام کنید؟

به طور کلی بهتر است تا زمانی که کسب و کار شما به ۵۰ کارمند نزدیک می شود، یک متخصص منابع انسانی داشته باشید. در این مرحله، افراد و فرایند های زیادی وجود دارد که داشتن یک نفر برای مراقبت از همه چیز مفید است. با رشد شرکت ها قوانین مختلفی اعمال می شود. بنابراین، شما می خواهید کسی را داشته باشید که با این قوانین آشنایی داشته باشد.

در حالی که داشتن منابع انسانی در سطح ۵۰ کارمند ایده خوبی است، بهتر است این نکات را قبل از آن رعایت کنید. نکاتی مثل استخدام افراد مناسب و ایجاد یک فرهنگ قوی در محل کار. متخصصان منابع انسانی، دانش و تجربه لازم برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار شما را دارند.

پس استخدام یک متخصص منابع انسانی، اولین قدم خوب است. متخصصان عمومی تا حدودی در مورد هر حوزه از منابع انسانی می دانند. این به آن ها اجازه می دهد تا مسئولیت های منابع انسانی را بر عهده بگیرند.

روحیه ممکن است به دلیل مشتریان ناراضی آسیب ببیند

مانند هر موقعیت منابع انسانی، مدیریت روحیه و مشارکت کارکنان می تواند دشوار باشد. تشویق کارکنان به مشارکت در حالیکه دائما توسط مشتریان ناراضی بی ارزش می شوند، چالشی خاص برای صنعت رستوران داری است. تشویق همه کارمندان به برخورد مثبت با هر مشتری جدید (حتی اگر آن ها غذای خود را سه بار به آشپزخانه برگردانند و آشپز غرق شود، سرور ناامید شود و مدیر تمام تلاش خود را انجام دهد) دشوار اما ضروری است.

منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه