نحوه نامگذاری رستوران

وقتی رستوران جدید خود را باز می کنید، تصمیمات زیادی دارید، از جمله نامگذاری رستوران. نام رستوران شما برای برندتان بسیار مهم است. می گویند نباید کتاب را از روی جلد آن قضاوت کرد اما مشتریان، رستوران شما را با نام آن قضاوت می کنند. یک نام رستوران خوب باید مفهوم، غذا، بیانیه کار رستوران و ارزش های شما را منعکس کند. در این مقاله شما را در نحوه نامگذاری رستوران راهنمایی خواهیم کرد.

نکات مهم هنگام انتخاب نام رستوران

وقتی نام رستوران های بالقوه را برای کسب و کار جدیدتان در نظر می گیرید، فقط خودسرانه چیزی را انتخاب نکنید که جالب به نظر می رسد. مطمئن شوید که ارزش ها، کار، مکان و یا مشتریان شما را منعکس می کند تا نام تجاری شما به یاد ماندنی، توصیفی و منعکس کننده باشد. در انتخاب نام رستوران خود، فراتر از معنی باید چند نکته را به خاطر بسپارید:

آن را ساده نگه دارید

به خاطر سپردن، گفتن یا املای نام رستورانتان نباید سخت باشد. وگرنه خیلی از بازاریابی دهان به دهان را از دست می دهید. هم چنین پیدا کردن شما در جستجو های آنلاین سخت تر خواهد بود.

احساسات را برانگیزد

برخی از بهترین نام های رستوران، احساسات را در مشتریان بر می انگیزند. حال این احساس می تواند نوستالژی، عشق یا حتی تاریخ باشد.

قبل از تعهد، تحقیق کنید

از استفاده نام های رستورانی که از قبل دارای نام تجاری هستند خودداری کنید. با جستجو در اینترنت، نام رستوران های دارای علامت تجاری در منطقه خود را جستجو کنید. همچنین، اینجا جایی است که پس از انتخاب نام رستوران، علامت تجاری نام رستوران خود را ثبت خواهید کرد.

با دقت انتخاب کنید

بسیاری از صاحبان مشاغل مشتاق هستند که رستوران های خود را در اسرع وقت باز کنند و از صرف زمان زیاد برای انتخاب نحوه نامگذاری آن ها اجتناب کنند. واقعیت این است که این یک عامل تعیین کننده برای موفقیت شما در آینده است. اول از همه، نام رستوران شما فرایند های مهمی مانند استراتژی بازاریابی و برندسازی شما، حضور در وب، طراحی داخلی و غیره را مشخص می کند.

اگر نام رستوران به خوبی تعریف شود و با خدمات با کیفیت بالا پشتیبانی شود، می تواند به یک معیار در صنعت و مشتریان تبدیل شود. به خاطر داشته باشید که اگر یک نام تجاری به خوبی مدیریت شود، به آرامی اما پیوسته خود را به یک برند تبدیل می کند. برند ها قدرت تاثیرگذاری، تعیین روند و تعریف نیازهای مشتریان موجود و بالقوه خود را دارند.

به یک نام معنادار فکر کنید

نامگذاری رستورانتان کارساز نخواهد بود مگر اینکه نامی برای خود بسازید که به دلیل مهارت هایتان در آشپزخانه شهرت داشته باشید. بنابراین اگر نام شما در صنعت رستوران داری به زبان نیاید، چنین استراتژی به سادگی کار نخواهد کرد. مطمئن شوید یک نام معنی دار پیدا کنید که ویژگی های منحصر به فرد مکان شما را توصیف کند.

مثلا اگر می خواهید به طور خاص روی غذاهای سنتی یا غذاهای دیگر تمرکز کنید، نامی را انتخاب کنید که منعکس کننده آن باشد. یا اگر هدف شما این است که سلطان کباب، فست فود یا غیره شوید، آن را با نام یا شعار خود در میان بگذارید. بهترین کار در اینجا این است نامی را انتخاب کنید که مزایای کسب و کار شما را نشان دهد.

ایده نام رستوران جالب و جذاب

نحوه نامگذاری رستوران

پس از این دستورالعمل ها، حال زمان انتخاب نوع نام رستورانی که می خواهید می رسد. اگر تصوری از مسیری که می خواهید در آن حرکت کنید داشته باشید، پیدا کردن نام آسان خواهد بود.

_رستوران خود را براساس بیانیه کار خود نامگذاری کنید

بیانیه کار رستوران شما بیانگر این است که شما چه کسی هستید و چه ارزش هایی دارید. اگر نام رستوران شما شامل این باورها نمی شود، ممکن است فاقد مواد اولیه مناسب باشد.

_موقعیت مکانی خود را در نام رستورانتان بگنجانید

استفاده از بخشی از موقعیت مکانی رستوران به نام آن (اعم از نام خیابان، محله یا مکان دیدنی دیگر) هم به راحتی قابل یادآوری است و هم به مشتریان کمک می کند دقیقا مکان شما را به خاطر بسپارند.

_هنگام نامگذاری رستوران خود از طنز استفاده کنید

نام رستوران خنده دار می تواند مخاطره آمیز باشد. اگر می خواهید این مسیر را طی کنید، مطمئنا ایده خود را با افراد مختلف آزمایش کنید تا ببینید چگونه به نظر می رسد. اگر به نظر می رسد که با اکثر افراد مخالف است، به طراحی نام دیگری فکر کنید.

_تاریخچه ساختمان خود را تصدیق کنید

اگر رستوران شما در یک ساختمان تاریخی واقع شده است، می تواند برای شما یک امتیاز باشد و هنگام نامگذاری رستوران خود از آن استفاده کنید.

_احساسات را در مشتریان خود برانگیزید

دعوت از مشتریان به رستوران شما درست مانند دعوت از آن ها به خانه شماست. شما می خواهید آن ها احساس گرما و استقبال کنند.

تغییر نام رستوران در مقابل نامگذاری برای اولین بار

اگر برای اولین بار به جای نامگذاری رستوران خود، نام آن را تغییر می دهید، باید موارد بیشتری را در نظر بگیرید. برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند، آزادی بیشتری دارید. زیرا همه چیز هنوز در حال تعریف است و برای مشتریان شما جدید خواهد بود.
رستوران هایی که در حال حاضر وجود دارند، شهرت و پایگاه مشتری فعلیشان را دارند و باید به آن ها فکر کرد. همانطور که نام جدید رستوران خود را در نظر می گیرید، مطمئن شوید آن را به سمتی نمی برید که مشتریان فعلی شما را از خود دور کند. هم چنین نام جدیدی را انتخاب نکنید که به نظر برسد این تغییر با افزایش قیمت همراه است. هنگامی که نام خود و مکانی برای رستوران جدیدتان انتخاب کردید، گام بعدی یافتن یک شریک فناوری است. او به شما کمک می کند عملیات را مدیریت و ساده کنید.

نام گذاری رستوران خود، یکی از مهم ترین تصمیمات خلاقانه برندسازی است که می گیرید. نام رستوران خود را با دقت انتخاب کرده و مطمئن شوید گروهی از افراد مورد اعتماد را برای کارگاه گزینه های خود دعوت کنید.
در این مطلب، شما را درمورد نحوه نامگذاری رستوران راهنمایی کردیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه