راهنمای خرید تجهیزات رستوران

راهنمای خرید تجهیزات رستوران

خرید تجهیزات رستوران، یک هنر و یک علم است. زمانی که شما می خواهید برای رستوران خود تجهیزاتی بخرید، بودجه تان در اولویت خواهد بود. بسیار مهم است تجهیزاتی را تهیه کنید که قیمت مناسب داشته و نیز دارای کیفیت خوبی هم باشد. در این مطلب، راهنمای خرید تجهیزات رستوران و نکات مهم قبل از خرید تجهیزات رستوران را برای شما ارائه کرده ایم.

نکات مهم قبل از خرید تجهیزات رستوران

چگونه نیاز تجهیزات خود را تعیین کنیم؟

قبل از شروع خرید تجهیزات، باید اقلام مورد نیاز را تعیین کنید. تجهیزات رستوران، شامل اقلام بزرگ مانند اجاق گاز و اقلام کوچک مثل قاشق را در بر می گیرد. قبل از شروع خرید تجهیزات، باید اقلام مورد نیاز خود را تعیین کنید. پیشنهاد می کنیم سرآشپز خود را در این فرایند مشارکت دهید. سرآشپز شما کسی است که با تجهیزات کار می کند و برای تعیین ابزار مورد نیاز برای هر مرحله تخصص دارد.

برای هر آیتم در منوی خود، تمام تجهیزات مورد نیاز جهت خرید ظرف را فهرست کنید. سپس موارد تکراری را حذف کنید. می توانید فهرست نهایی خود را به دو قسمت “تجهیزاتی که باید خرید شوند” و “تجهیزاتی که بهتر است خرید شوند” مرتب کنید. این گونه می توان در هزینه های خرید صرفه جویی کرد.

راهنمای خرید تجهیزات رستوران

خرید تجهیزات رستوران جدید در مقابل دست دوم

برای کمک به کاهش هزینه ها و کنترل سرمایه عملیاتی اولیه خود، می توانید برخی از تجهیزات دست دوم را به جای جدید خرید کنید. خرید تجهیزات مستعمل، راهی عالی برای کاهش بار مالی است اما همیشه باید آن ها را با احتیاط خریداری کنید. قبل از گرفتن تصمیم نهایی برای خرید، درمورد فروشنده، رستوران و مدت زمان فعالیتشان تحقیق کنید. در مطلب راهنمای خرید تجهیزات رستوران، برخی از مزایا و معایب خرید تجهیزات رستوران و اینکه اگر می خواهید هر دو راه را طی کنید، چه اقلامی را باید در مقابل دست دوم بخرید، آورده شده است.

خرید تجهیزات دست دوم

مزایا
_هزینه کم
_به راحتی پیدا کردن وسایل با احتیاط استفاده شده
_امکان اعمال ضمانت ها

معایب
_گارانتی منقضی شده
_خسارات پیش بینی نشده
_حداقل انتخاب و کمیاب بودن

تجهیزات دست دوم برای خرید

همه تجهیزات مورد استفاده یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از تجهیزات رستوران مستعمل برای خرید مناسب هستند در حالیکه برخی دیگر ممکن است در آینده برای شما مشکل ایجاد کنند. هنگام خرید تجهیزات دست دوم، همیشه احتیاط بیشتری به خرج دهید، سوال بپرسید و در صورت امکان قبل از خرید تجهیزات را تست کنید تا مجبور نشوید دو بار آن را بخرید. در اینجا مواردی است که می توانید برای خرید تجهیزات رستوران مستعمل در نظر بگیرید و بدانید در هنگام خرید به دنبال چه چیزی باشید.

تجهیزات گازی: وقتی تجهیزات الکترونیکی خراب می شوند، تعمیرشان دشوار تر است. زیرا قطعات جایگزین کمیاب هستند. در حالی که تعمیر تجهیزات گازی کاملا برعکس است و معمولا کمتر خراب می شوند.
اجاق ها: اجاق گاز ها به دلیل داشتن طول عمر بالا، کاندیدای ایده آلی برای فروش مجدد هستند. هنگام آزمایش یک اجاق گاز، بررسی کنید فر و صفحه اجاق گاز به طور یکنواخت و دقیق گرم می شوند. اگر مطمئن نیستید، یک سرآشپز حرفه ای با خود بیاورید تا کارایی آن را بررسی کند.
سرخ کن ها: سرخ کن ها نیز طول عمر بالایی دارند. هنگام خرید، ظرف روغن را بررسی کنید که هنوز ضد آب باشد. هر چند پیدا کردنشان آسان و جایگزینی ارزان هستند.
لوازم خانگی کوچک: چاقو ها و تیغه ها به راحتی تیز می شوند، اما باید هر وسیله دیگری را با موتور تست کنید تا مطمئن شوید کار می کنند.
ظروف غذاخوری: از آنجایی که ظروف رستورانی برای استفاده مکرر در نظر گرفته شده اند، خرید کار کرده آن ها بی خطر است. می توانید آن ها را بدون ریسک زیاد خریداری کنید.

راهنمای خرید تجهیزات رستوران

خرید تجهیزات نو

ما رستوران دارانی که به بودجه خود توجه دارند را تشویق می کنیم تا گزینه های استفاده شده را ببینند. اما قانون کلی این است که “اگر هزینه خرید تجهیزات نو را دارید، این کار را بکنید”. خرید تجهیزات جدید هم مزایا و معایبی دارد:

مزایا
_گارانتی
_چرخه عمر کامل تجهیزات
_سابقه تجهیزات

معایب
_گران قیمت
_کاهش ارزش آن

تجهیزات جدید برای خرید

وقتی با بودجه کمی برای راه اندازی سروکار دارید، باید تجهیزات جدیدی را که خریداری می کنید اولویت بندی کنید. در غیر این صورت متوجه خواهید شد که بودجه به سرعت از بین می رود. می توانید تجهیزات زیر را نو خریداری کنید.

یخچال و فریزر: خرید یخچال نو به دلایلی ایده خوبیست. شما اطمینان دارید که یخچال یا فریزرتان مطابق با کد بهداشتی است و حداکثر عمر خرید خود را دریافت می کنید. تعمیر تجهیزات برودتی بسیار گران است. شما می خواهید از خرابی یخچال جلوگیری کنید، زیرا هزینه تعمیر می تواند از هزینه تجهیزات بیشتر شود. خاموش کردن یخچال می تواند به معنای از دست دادن کل موجودی یا بسته شدن درب رستوران باشد تا زمانی که مشکل را برطرف کرده و جای مواد غذایی فاسد شده را دوباره پر کنید.
دستگاه های یخ ساز: آلودگی متقاطع در دستگاه های یخ می تواند بیش از تجهیزات شما هزینه داشته باشد. یک معاینه بهداشتی بد می تواند برای تعطیل کردن رستوران شما کافی باشد. بنابراین دستگاه های یخ ساز، تجهیزاتی هستند که می خواهید نو بخرید.

نکته

مطمئن شوید که در حال خرید تجهیزات تجاری هستید. تجهیزات درجه یک مسکونی نمی توانند ظرفیت یا فرسودگی که تجهیزات رستوران تجاری برای آن ساخته شده است را تحمل کنند. برای مثال، اجاق های رستورانی ساخته شده اند تا برای مدت طولانی روشن بمانند. تجهیزات مسکونی در طول زمان مقاومت نمی کنند و احتمالا در زمانی که به آن نیاز دارید شکست می خورند.

هر چند خرید تجهیزات رستوران یک فرایند طولانی و پر هزینه است، اما رستوران شما رسما از یک ایده به واقعیت تبدیل می شود. شما از بودجه عملیاتی که به دست آورده اید به خوبی استفاده می کنید و قبل از اینکه بتوانید درهای رستوران خود را باز کنید، در آخرین مراحل آماده سازی هستید.

در این مطلب، ما راهنمای خرید تجهیزات رستوران را برای شما ارائه دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه