افزایش سود رستوران از طریق خدمات تحویل، نکات و استراتژی های تخصصی

بسیاری از رستوران ها، به عنوان راهی برای کسب درآمد بیشتر از بخش تحویل به سرعت در حال رشد استفاده کرده اند. خدمات تحویل می تواند برای رستوران و کسب و کار شما بسیار سود آور باشد. ممکن است شما هم به عنوان یک مدیر رستوران از نزدیک شاهد این موضوع باشید. در این مطلب، برای افزایش سود رستوران از طریق خدمات تحویل، چند نکته و استراتژی عملی را ذکر کرده ایم.

مزایای ارائه تحویل

مزایای ارائه خدمات تحویل در رستوران شما فراوان است. از افزایش درآمد گرفته تا دستیابی به مشتریان جدید. ما در عصری زندگی می کنیم که راحتی برای مردم اهمیت دارد. آن ها از اینکه می توانند هنگام هوس کردن غذا در خانه خود سفارش دهند، قدردانی می کنند. ناگفته نماند که خدمات تحویل یک جریان درآمد جایگزین ارائه می دهد که برای بسیاری از رستوران ها موفقیت آمیز بوده است.

تحویل می تواند با دستیابی به مشتریانی که نمی توانند شخصا از رستوران بازدید کنند، به افزایش فروش کمک کند. همچنین، این پتانسیل را هم دارد که به یک پایگاه مشتری کاملا جدید دست یابد. شما می توانید با داشتن رانندگان تحویل غذا به جای استخدام کارکنان اضافی برای انجام سفارشات، در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنید.

افزایش سود رستوران از طریق خدمات تحویل

نکاتی برای قیمت گذاری آیتم های منوی تحویل برای افزایش سود

همیشه توجه زیادی برای توسعه منو می شود. به هر حال غذا دلیلی است که مردم به رستوران شما می آیند اما در مورد استراتژی قیمت گذاری غذا چطور؟ قیمت به تنهایی یک عامل تصمیم گیری مهم برای مشتریان در هنگام تحویل است. بنابراین بسیار مهم است که هزینه را به درستی دریافت کنید تا سود نهایی رستورانتان را افزایش دهید.

هنگام قیمت گذاری آیتم های منوی تحویل خود، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

در نظر گرفتن هزینه مواد تشکیل دهنده

اول از همه هزینه مواد تشکیل دهنده را در نظر بگیرید. مطمئن شوید قیمت هایی که برای آیتم های منوی تحویل دریافت می کنید، هزینه را به عنوان حداقل هزینه و همچنین هرگونه هزینه اضافی مرتبط با تحویل، مانند هزینه های بسته بندی و تحویل را پوشش می دهد.

در نظر گرفتن هر رقابتی

شما می خواهید هر رقابتی را در نظر بگیرید. بنابراین ایده خوبی است که درمورد قیمت های منوی مشابهی که توسط رقبا ارائه می شود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که قیمت های شما رقابتی است. به عنوان مثال، سایر رستوران های اطراف شما برای یک همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده چه هزینه ای می گیرند؟ قیمت های خود را براساس آن تنظیم کنید.

تنظیم قیمت ها براساس تقاضا

بسیاری از رستوران ها قیمت ها را براساس تقاضا تنظیم می کنند. افزایش قیمت ها در ساعات اوج مصرف و کاهش قیمت ها در دوره های کندتر را در نظر بگیرید تا به حداکثر رساندن سود تحویل کمک کنید.

ارائه تخفیف و تبلیغات

می توانید برای جذب مشتری و افزایش فروش، تخفیف و تبلیغات ارائه دهید. یکی از راه های انجام این کار این است که آیتم های منو را باهم جمع کنید و آن ها را با قیمتی با تخفیف ارائه کنید.

پیگیری هزینه ها و درآمد های خود

در نهایت، مهم است که هزینه ها و درآمد های خود را در طول مسیر پیگیری کنید تا بدانید چه چیزی کار می کند. همچنین، چه چیزی ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد. برای بهینه سازی قیمت منوی تحویل خود، تنظیمات لازم را انجام دهید.

صفر تا صد ایجاد سرویس تحویل غذا

افزایش سود رستوران از طریق خدمات تحویل

استراتژی هایی برای بهبود بهره وری خدمات تحویل

وقتی صحبت از تحویل به میان می آید، یک تجربه غذایی با کیفیت و منسجم برای مشتریان، کمک می کند تا آن ها مشتریان عادی تحویل شما شوند. همچنین مشتریان برای کارایی ارزش قائل هستند. زمان ایده آل تحویل غذا، ۳۰ الی ۶۰ دقیقه است. پس اگر مشتریان خود را به سرعت تحویل نگیرید، این احتمال زیاد است که آن ها تبدیل به مشتریان رستوران دیگری شوند.
این موضوع مهم است که شما یک رویکرد مشتری محور داشته باشید و خود را جای آن ها قرار دهید. وقتی به استراتژی تحویل خود نگاهی دقیق می اندازید و به حل مشکلاتی می پردازید که می توانند مانع از سفارش مشتریان شوند، شانس بیشتری برای افزایش سود تحویل دارید.

برای بهبود کارایی تحویل و کاهش هزینه ها، استراتژی های زیر را عملی کنید:

استفاده از آخرین تکنولوژی

با استفاده از آخرین فناوری برای ساده سازی فرایند ها و کاهش خطاها، خود را برای موفقیت آماده کنید تا بازدهی تحویل شما تا حد امکان بالا باشد. روی مسیر های تحویل خود تمرکز کنید تا بتوانید کارآمدترین مسیر ها را برای رانندگان خود با در نظر گرفتن ترافیک، آب و هوا و سایر عواملی که بر قیمت نهایی تاثیر می گذارند، برنامه ریزی کنید.

پیاده سازی ردیابی بدون مکث

مشتری محور باشید و ردیابی در زمان واقعی را اجرا کنید. این به مشتریان اجازه می دهد تا سفارشات خود را پیگیری کنند و حس شفافیت بیشتری ایجاد می کند. در نهایت رضایت و اعتماد مشتری را افزایش می دهد.

نظارت و اندازه گیری

به طور مستمر بر عملکرد عملیات تحویل خود، نظارت و اندازه گیری کنید تا مناطق قابل بهبود را شناسایی کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.

راه هایی برای ترویج خدمات تحویل به مشتریان

رستوران هایی که خدمات تحویل ارائه می دهند، یک دوجین سکه هستند و مشتریان محصول خود را انتخاب می کنند. ممکن است به نظر چالش برانگیز باشد که در یک بازار شلوغ برجسته شوید اما این نکات می توانند به ارتقای سطح کسب و کار شما کمک کنند:

استفاده از رسانه های اجتماعی

از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای نمایش خدمات تحویل غذا استفاده کنید. با استفاده از رسانه های اجتماعی، می توانید محتوای هدفمند را برای دستیابی به مشتریان بالقوه ای که احتمالا به خدمات تحویل شما علاقمند هستند، منتشر کنید.

ارسال پیام های مناسب

بازاریابی ایمیلی ابزاری قدرتمند برای افزایش آگاهی کلی از برند است. ارسال پیام های مناسب مثل ایمیل های مربوط به تخفیف های تحویل یا تبلیغات، می تواند به ایجاد وفاداری بیشتر به برند و تبدیل مشتریان بالقوه به سود کمک کند.

با عمل به نکات و استراتژی هایی که گفته شد، بهتر می توانید در آینده نزدیک سود رستوران خود از طریق خدمات تحویل را افزایش دهید. منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه