بهترین مکان برای راه اندازی رستوران: چه مکان هایی مناسب راه اندازی رستوران هستند؟

بهترین مکان برای راه اندازی رستوران

بدون شک یکی از مهم ترین موضوعات در صنعت غذا و رستوران، مکان ارائه سرویس های مربوطه هست. یک مکان، می تواند رستورانی را بسازد و مشهور کند یا آن را به نابودی بکشاند. از ارکان اصلی یک رستوران، مکان آن است، زیرا رستوران به مردم سرویس می دهد و شما باید آن را در مکانی راه اندازی کنید که مردم حضور دارند. با ما همراه باشید تا مطالب بیشتری درمورد بهترین مکان برای راه اندازی رستوران، بخوانید.

ابتدا مشتریان خود را پیدا کنید

قبل از اینکه بتوانید هوشمندانه یک مکان خوب را در نظر بگیرید، ابتدا باید بدانید که انتظار دارید مشتریان بالقوه شما چه کسانی باشند. مشتریان شما قبض های شما را پرداخت می کنند. بنابراین، سرمایه گذاری زمان برای اطمینان از تلاقی مسیر آن ها با رستوران شما بسیار مهم است. بفهمید که کجا زندگی یا کار می کنند و زمانی که در یکی از آن دو مکان نیستند، وقت خود را کجا می گذرانند.

بازار هدف و جمعیت

با فرض اینکه زمانی را صرف برنامه ریزی بازار هدف خود کرده اید، می خواهید به مکان پیشنهادی خود نگاهی بیندازید. سپس تصمیم بگیرید که آیا پایگاه جمعیتی کافی برای حفظ رستوران شما وجود دارد یا خیر. نگاهی بیندازید که چقدر از بازار هدف خود دور هستید. سعی کنید بیش از ۲۰-۳۰ دقیقه از هدف خود فاصله نگیرید.

این یک قانون سرانگشتی خوب است تا رستوران خود را در جایی قرار دهید که بازار هدف شما در آن زندگی، کار یا بازی می کند. هنگام تصمیم گیری در مورد مکان رستوران خود، به برخی از این موارد در مورد پایگاه جمعیت توجه کنید:

  • آیا موقعیت مکانی شما با سن جمعیت هدف شما مطابقت دارد؟
  • آیا افراد به اندازه کافی در مجاورت هستند؟
  • آیا آن ها می توانند هزینه رستوران شما را بپردازند؟

نرخ جرم، ممکن است به برخی مفاهیم بیشتر از سایرین تأثیر بگذارد. اگر در حال بازاریابی برای رستورانی به سبک خانوادگی هستید، معمولاً بهتر است از مناطق با جرم و جنایت دوری کنید. اگر رستورانی با بار هستید، ممکن است در مرکز شهر یا منطقه درون شهر موفقیت بیشتری کسب کنید.

بهترین مکان برای راه اندازی رستوران

در حالت ایده آل، می توانید مناطقی را بیابید که بیش از یکی از این دسته ها را دربر می گیرند. اگر در محله ای قرار دارید که بازار هدف شما هم در آن زندگی و هم کار می کند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن ها به طور منظم از رستوران شما بازدید کنند.

یک نمای کلی جمعیت شناسی از هر مکانی که در نظر دارید دریافت کنید

حتما به سن، درآمد، تراکم جمعیت، تردد و تعداد خانوارها توجه کنید.

برنامه های تحقیقاتی برای توسعه آینده

محله های آتی مانند سالن های ورزشی، مجتمع های آپارتمانی و مراکز حمل و نقل باید در نظر گرفته شوند. به یاد داشته باشید که داشتن افراد بیشتر در اطراف، به اندازه داشتن افراد مناسب مهم نیست.

نقشه رقابت

رستوران های موفق با مفاهیم و بازارهای هدف مشابه شما، راهی عالی برای یافتن اینکه مشتریان آینده تان، وقت و پول خود را در کجا خرج می کنند، هستند.

بازارهای هدف و جمعیت شناسی

مکان های مناسب و نامناسب برای راه اندازی رستوران

باید بگوییم اگر می خواهید رستوران راه اندازی کنید، مکان همه چیز است. یکی از بزرگترین دلایل شکست رستوران ها، انتخاب نامناسب مکان است. قبل از اینکه در مورد بهترین و مناسبترین مکان ها برای راه اندازی رستوران توضیح دهیم، بهتر است چند مورد از مکان های نامناسب را نام ببریم:

  • دید ضعیف: رستوران شما به راحتی از خیابان دیده نشود.
  • پارکینگ نامناسب: تقریبا پیدا کردن جای پارک ناممکن باشد.

این ها جزو موارد اصلی در این موضوع هستند.

و اما چه مکان هایی مناسب راه اندازی رستوران هستند:

وجود پارکینگ مناسب

به راحتی می توان گفت که اکثر مردم تنبل هستند، مگر اینکه رستوران شما در شهری بزرگ واقع شده باشد که مردم در آن عادت به پیاده روی دارند. در حالت ایده آل، رستوران جدید شما باید پارکینگ مخصوص به خود را داشته باشد. در نظر بگیرید که چند ماشین می توانند در یک زمان در پارکینگ جا شوند و مطمئن شوید فضای پارک کافی برای جا دادن آن ها دارید. اگر این کار را نکردید، نگاهی به اطراف بیندازید و ببینید آیا پارکینگ سرریز مناسبی وجود دارد یا خیر.

دسترسی

شاید متوجه شده باشید که رستوران های بزرگ زنجیره ای، اغلب در بزرگراه ها شعبه دارند. فرار کردن از ترافیک و دسترسی بسیار آسان و بدون دغدغه، دلیل این موضوع است.

بهترین مکان برای راه اندازی رستوران

دید

هنگام جستجوی مکان ها، ببینید آیا رستوران شما به راحتی از خیابان دیده می شود یا خیر. اگر موقعیت مکانی مستقیماً از طریق Google Maps قابل دسترسی نباشد، احتمالاً انتخاب خوبی نیست. منطقه مرکز شهر یا موقعیت مکانی در منطقه شلوغ شبانه را در نظر بگیرید. این مکان ها به دلیل قابل مشاهده و قابل دسترسی بودن، نمونه هایی از مکان های رستوران عالی هستند. مناطق پرتردد، معمولاً نقاط خوبی برای رستوران ها هستند.

رقابت را بپذیرید

ممکن است خلاف واقع به نظر برسد، اما مکان عالی معمولا تا جایی که ممکن است، به بزرگترین رقیب شما نزدیک است. حتی بهتر است اگر می توانید خود را در مجموعه ای از آن ها قرار دهید. به این موضوع فکر کنید: اگر رقبای مستقیم شما در حال حاضر در تجارت هستند و موفقیت را تجربه می کنند، ثابت می کنند مکانی که دارند برای مخاطب هدفی که شما به اشتراک می گذارید، مناسب است.

از آنجا که آن ها کار سختی را با اعتبار بخشیدن به منطقه و تناسب بازار انجام داده اند، جستجوی فضاهای نزدیک یا حتی در همان بلوک، ایده خوبی است. این به نفع شماست که از آنچه همتایانتان قبلا ایجاد کرده اند، سرمایه گذاری کنید و خود را در یک جامعه درگیر و فعال قرار دهید.

بنابراین، هنگام ارزیابی محل استقرار، از کاوش در مکان های درست درمیان رقابت خجالت نکشید. در نظر بگیرید که بیشتر به گله بپیوندید تا شنا کردن با کوسه ها. افزودن خود به مجموعه ای از مکان های آهنربایی دیگر، ترافیک باکیفیت را تحریک می کند و نمایه برند شما را بالا می برد. به طورکلی، استراتژی بسیار موفق تری نسبت به تلاش برای جذب مشتریانتان به منطقه ای است که شما یکی از آن ها هستید.

در این مطلب، ما شما را درمورد انتخاب بهترین مکان برای راه اندازی رستوران راهنمایی کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید و برایتان مفید باشد. لطفا نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه