خدمت رسانی سریع به مشتریان: ۶ راه برای بهبود سرعت خدمت رسانی

ماشین ها، هواپیماها، کامپیوترها، رستوران ها و خطوط دیزنی لند چه چیز مشترکی دارند؟ ما می خواهیم آن ها سریعتر حرکت کنند. در طول قرن گذشته، پیشرفت‌ های فناوری مدرن باعث شده بسیاری از آن ها سریعتر شوند. اما ما همیشه بیشتر و بیشتر می خواهیم. در این مطلب، درمورد خدمت رسانی سریع به مشتریان و راه هایی برای بهبود آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در بازار پویا و رقابتی رستوران، تمرکز تیم شما بر سرعت خدمات برای افزایش فروش و رضایت مشتریان، بیش از هر زمان دیگری مهم است. حال، چند راه سریع و آسان برای تزریق مقداری نیتروژن به موتور سرویس رستوران شما می گوییم:

سرعت سرویس (SOS) چیست؟

سرعت ارائه خدمات، اندازه گیری میزان زمانی است که یک رستوران برای ارائه خدمات به مشتریانش نیاز دارد. SOS ایده‌ آل و نحوه اندازه‌ گیری آن ممکن است در صنایع مختلف متفاوت باشد.

به عنوان مثال، یک Drive-thru ممکن است آن را از زمانی که مشتری سفارش خود را ارسال می‌کند و زمانی که تحویل می‌دهد ردیابی کند. در حالیکه یک رستوران با خدمات کامل ممکن است اندازه گیری را از لحظه‌ ای که مشتریان شروع به نشستن می کنند، شروع کند.

درک SOS شما می‌ تواند بینش‌ هایی درمورد راه‌ های بهبود تجربه مشتری، فرصت‌ های بالقوه برای افزایش گردش جدول درآمد و نحوه تنظیم زمان بندی ارائه دهد.

خدمت رسانی سریع به مشتریان

بهبود خدمت رسانی سریع به مشتریان دارای دو بخش FOH و BOH است:

FOH (Front Of House)

۱.نکته زنی در مکان ها

هیچ رمز و رازی نیست که کارمند مناسب در نقش مناسب، کار را بهتر و سریعتر از کسی که نیست انجام می دهد. همیشه بهترین عملکردهای خود را در شلوغ ترین شیفت ها برنامه ریزی کنید. همچنین، ایده خوبی برای برنامه ریزی آموزش متقابل و آموزش کارکنان جدید برای مدت زمان کمتر است.

۲.سلام فوری

اطمینان حاصل کنید که تیم خدمات شما انتظارات شما را از مدت زمانی که برای خوشامد گویی به یک مشتری در اختیار دارند، می دانند. ۳۰ ثانیه است؟ یک دقیقه؟ بلافاصله؟ مستقیما؟ این برای رستوران‌ های با سرویس کامل بسیار مهم است. زیرا ساعت ورود مشتری از لحظه نشستن شروع می‌ شود نه زمانی که گارسون درنهایت تصمیم به حضور می‌ گیرد.

۳.دقت سفارش

دقت سفارش یکی از سرعت های اصلی درایور خدمات است. بنابراین، مطمئن شوید که گارسون ها به طور دقیق سفارش مشتریان را دریافت، آن را برایشان تکرار و با دقت وارد POS می کنند. یک اشتباه کوچک می تواند چندین دقیقه به تجربه مشتری اضافه کند و یک فرصت درآمد را قربانی کند.

۴.FHI-FHO

FHI-FHO، مخفف “Full Hands In-Full Hands Out” است. گارسون هایی که از پیشخوان یا اتاق ناهارخوری تا آشپزخانه بیش از حد رفت و آمد می کنند، به طور ناکارآمد کار کرده و برای شما هزینه ایجاد می کنند. بنابراین، مطمئن شوید که دست آن ها پر است و بهترین استفاده را از سفرهای خود می کنند. این رفتار هرگز تغییر نخواهد کرد اگر مدیران آن را درجا اصلاح نکنند.

۵.پرداخت های سریع

سعی کنید اکثر روشهای ممکن برای پرداخت سریع که کمتر از ۱۰ ثانیه طول می کشد، فراهم کنید. مانند پرداخت های NFC.

۶.مکان منو (سرویس سریع)

اگر مشتریان تا زمانیکه به پیشخوان نرسند منویی را نبینند، در حال از دست دادن پول هستید. مطمئن شوید که منوهای دیجیتال یا کاغذی نیز در پشت خط موجود است.

۷.سفارش آنلاین

رستوران ها می توانند با ارائه سفارش آنلاین یا تلفن همراه، فرایند سفارش را ساده کرده و هزینه های نیروی کار را کاهش دهند. مشتریان می توانند در هر جایی سفارش داده و به محض ورود به رستوران، غذای خود را دریافت کنند. بهبود سرعت سرویس دهی رستوران، به مهارت کارکنان انعطاف پذیر و توجه نیاز دارد. همچنین، اجرای استراتژی هایی مانند بهینه سازی پردازش سفارش و ساده سازی BOH نیز ضروری است. با این کار، رستوران ها می توانند هزینه ها را کاهش داده و سودآوری خود را افزایش دهند.

خدمت رسانی سریع به مشتریان

BOH (Back Of House)

۸.شماتیک تامین، تجهیزات و آماده سازی

هر ثانیه در خدمات غذایی مهم است. طراحان آشپزخانه با طراحی آشپزخانه هایی که تا حد امکان کارآمد باشند، امرار معاش می کنند. با سازماندهی لوازم و تجهیزات خود برای انجام همین کار، از کار آن ها نهایت استفاده را ببرید. کارکنان شما به احتمال زیاد ایده های خوبی برای کارآمدتر کردن ایستگاه های خود خواهند داشت. فقط از آن ها بپرسید.

به طور مشابه، شماتیک های آماده سازی یا نحوه سازماندهی مواد روی خط، تاثیر زیادی بر توانایی آشپز در تهیه سریع غذا دارد. به طور کلی، همه مواد موردنیاز برای یک آیتم منو را هر روز در یک طرح یکسان در کنارهم قرار دهید. زمانیکه آشپز می تواند هر موردی را در منوی شما با چشم بسته آماده کند، این کار را درست انجام داده اید.

۹.استانداردهای زمان بلیط

این یک تمرین عالیست که استانداردهای زمان بلیط را در آشپزخانه خود (برای مثال، پیش غذا: ۳دقیقه) و در مواد آموزشی خود پست کنید. انتظارات خود را تنظیم کنید و آشپزخانه را مسئول تولید در چارچوب های زمانی تعیین شده قرار دهید.

۱۰.آموزش متقابل

تمرین متقاطع، یک راه عالی برای اطمینان از اینکه آشپزخانه شما به تمام سیلندرها شلیک می کند. هرچه کارمندان آموزش دیده بیشتری داشته باشید، انعطاف پذیری بیشتری برای جابجایی استراتژیک افراد در آشپزخانه و کمک در جاهایی که نیاز است دارید.

۱۱.فناوری

یک سیستم نمایش آشپزخانه یا KDS، می تواند به کاهش زمان تولید کمک کند و گزارش تکمیل باطن عالی را ارائه دهد. KDS، همچنین دارای عملکردی برای کاهش خطاهای انسانی رایج، مانند قرار دادن اشتباه بلیط و اضافه کردن نادرست مقادیر سفارش است.

در این مطلب درمورد خدمت رسانی سریع به مشتریان صحبت کرده و راه هایی برای بهبود آن ارائه دادیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برایتان مفید باشد. لطفا نظرات و انتقادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه