افزایش و جذب مشتری، چگونه در کسب و کار خود مشتری را جذب کنیم؟

افزایش و جذب مشتری در کسب و کارها

اگر درآمد شما رو به کاهش یا راکد شدن است، وقت آن رسیده که راه های جدید و خلاقانه ای برای بازاریابی کسب و کار خود به مشتریان جدید بیابید. مشتریان جدید، شما را سرپا نگه می دارند و منابع درآمد جدیدی را برای کسب و کار به ارمغان می آورند. در این مطلب، ما شما را برای افزایش و جذب مشتری به کسب و کارتان راهنمایی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

۱۰ نکته خلاقانه برای افزایش و جذب سریع مشتریان جدید

چه یک کسب و کار جدید باشید و چه چندین سال است که درحال فعالیت هستید، احتمالا به دست آوردن مشتریان، بیشتر اولویت اصلی شماست. واقعیت این است که مشتریان مکرر یا می توانند دور شوند یا در شرایط سخت قرار بگیرند و هزینه های اختیاری کمتری انجام دهند.

شما باید مطمئن شوید که کسب و کار شما همیشه مرتبط است و مشتریان قدیمی، مشتریان جدید را دعوت می کنند. هجوم مشتریان مختلف به شما کمک می کند تا خدمات مشتری را ثابت و تجارت و محصولاتتان را نوآورانه نگه دارید. اگر در پیدا کردن راه های جدید برای افزایش و جذب مشتری مشکل دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد:

۱. معرفی درخواست

معرفی ها یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتریان جدید است، اما اگر منتظر بمانید تا مشتریان فعلیتان، دوستان و اعضای خانواده خود را به شما معرفی کنند، ممکن است مدت زیادی منتظر بمانید. با پیاده سازی سیستمی برای درخواست ارجاع فعال از مشتریان راضی خود مسئولیت را بر عهده بگیرید.

ایجاد فعالیت های ارجاع دهنده در فرایند فروش. به عنوان مثال، پس از اینکه مشتری سفارش خود را از سایت تجارت الکترونیکی شما دریافت کرد، یک ایمیل بعدی برای درخواست ارجاع ارسال کنید. از فروشندگان B2B خود بخواهید هنگام پیگیری مشتریان برای پاسخ به سؤالات پس از فروش، درخواست معرفی کنند.

۲. شبکه

با شرکت در سازمان ها و رویداد های شبکه ای مرتبط با صنعت و مشتریان خود، تبلیغات دهان به دهان خوب ایجاد کنید. مطمئن شوید که با این نگرش به شبکه سازی نزدیک شوید. “چگونه می توانم به دیگران کمک کنم؟” به جای “چه چیزی برای من مفید است؟”. با فکر کردن به نحوه خدمت رسانی، روابطی ایجاد می کنید که منجر به مشتریان جدید می شود.

افزایش و جذب مشتری

۳. ارائه تخفیف و مشوق فقط برای مشتریان جدید

پیشنهادات مقدماتی مانند یک دوره دو هفته ای در استودیوی کاراته شما به قیمت ۱۰۰ دلار، می تواند مشتریان کنجکاو را با ارائه روشی کم خطر برای امتحان محصولات یا خدمات شما جذب کند. ردیابی کنید که کدام مشتریان از پیشنهاد ویژه استفاده می کنند. سپس آن ها را با پیام بازاریابی تشویق کرده و آن ها را جذب می کند که از شما خرید کنند.

۴. تماس دوباره با مشتریان قدیمی

هر چیز قدیمی می تواند دوباره جدید شود، از جمله مشتریان قدیمی که مدتی است با شما تجارت نکرده اند. به طور منظم از طریق مخاطبین مشتری خود سر بزنید. پس از شش ماه یا یک سال بدون تعامل یا خرید، با یک پیشنهاد ویژه از طریق ایمیل، پست مستقیم یا تلفن با مشتریان غیرفعال تماس بگیرید. خوشحال خواهند شد که آن ها را به یاد آورده اید و می خواهید دوباره به دستشان بیاورید.

۵. بهبود وب سایت خود

این روزها، مصرف کنندگان و خریداران B2B به طور یکسان مشاغل جدید را عمدتاً با جستجوی آنلاین پیدا می کنند. این بدان معناست که وب سایت شما برای جذب مشتریان جدید باید کارهای سنگینی انجام دهد. برای اطمینان از به روز بودن طراحی، محتوا، گرافیک و سئوی وب سایت خود، یکبار دیگر به وب سایت خود فرصت دهید. ارزش دارد که از خدمات یک شرکت طراحی وب سایت و یا متخصص سئو کمک بگیرید.

اهمیت سئو برای کسب و کار

۶. شریک شدن با مشاغل مکمل

با کسب وکارهایی که پایگاه مشتری مشابهی دارند، اما مستقیماً رقابتی نیستند، همکاری کنید. راهبردی را در نظر بگیرید که چگونه می توانید مشتریان یکدیگر را هدف قرار دهید تا کسب و کار جدید را به سمت یکدیگر هدایت کنید. برای مثال، یک وب سایت لباس بارداری و یک وب سایت محصولات کودک می توانند برای ارائه تخفیف‌ها به مشتریان یکدیگر جفت شوند.

۷. ارتقای تخصص خود

از دیگر راه های افزایش و جذب مشتری جدید و ایجاد علاقه، عمومی کردن تخصص خود در صنعت خود است. شرکت در بحث های پنل صنعتی یا وبینار های آنلاین، سخنرانی در رویداد های صنعتی یا گروه هایی که مشتریان هدف شما به آن ها تعلق دارند، برگزاری جلسات یا کارگاه های آموزشی، مشتریان بالقوه جدید را با تخصص موضوعی خود تحت تأثیر قرار می دهد.

افزایش و جذب مشتری

۸. استفاده از نظرات آنلاین به نفع خود

آیا کسب و کار شما نظرات آنلاین مشتریان را دریافت می کند؟ نظرات خود را پرورش دهید و از آن ها نهایت استفاده را ببرید. به نظرات وب سایت خود پیوند دهید و علائمی را در مکان خود ارسال کنید که از مشتریان می خواهد شما را در هر کجا که نظرات هستند بررسی کنند. اثبات اجتماعی قدرتمند است و مشتریان جدید اگر ببینند که دیگران آن را تحسین می کنند، احتمالاً کسب و کار شما را امتحان می کنند.

۹. شرکت در رویداد های اجتماعی

اگر همه چیز برابر باشد، بیشتر مردم دوست دارند از مشاغل مستقل در جوامع خود حمایت کنند. با شرکت در رویدادها و سازمان های خیریه، مشخصات خود را در جامعه خود افزایش دهید. اسپانسر یک دویدن تفریحی محلی شوید، یک اهدای “اسباب‌بازی برای بچه‌ها” در تعطیلات ترتیب دهید، یا تجهیزاتی را برای تیم لیگ کوچک در شهرتان تهیه کنید. نام شما را به گوش می‌رساند که به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند.

۱۰. آوردن یک دوست و ارائه پیشنهاد های جذاب

پیشنهاد های ۲ به ۱، “یکی بخر، یکی رایگان دریافت کن” یا “دوست بیاور” تا معمولی هایتان مشتریان جدیدی را به کسب و کارتان معرفی کنند. به عنوان مثال، یک رستوران می تواند برای جذب مشتریان بیشتر، یک پیشنهاد ویژه “یک ورودی بخرید، یک دوم را رایگان دریافت کنید” ارائه دهد.

حتی می توانید این موارد را مشخص کنید: “یک دوست را دعوت کنید تا تخفیف های ویژه ساعت شاد جدید ما را امتحان کند!” به مشتریان اطلاع دهید که به دنبال معرفی کسب و کار خود به پایگاه مشتریان گسترده تری هستید.

هر صاحب کسب و کار کوچکی می خواهد مشتریان جدیدی جذب کند. حتی اگر یک پایگاه مشتری اصلی وفادار ایجاد کرده باشید، مشتریان جدید کلیدی برای گسترش کسب و کار شما در بلند مدت هستند. در این مطلب، ما روش های آزمایش شده برای کمک به شما جهت افزایش و جذب مشتری ارائه کردیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه