۱۰راهکار برای افزایش و جذب مشتری در کسب و کارها
هر صاحب کسب و کار کوچکی می خواهد مشتریان جدیدی جذب کند. در اینجا ۱۰ روش آزمایش شده برای کمک به شما برای آوردن “مشتری جدید” نوشته شده است.
۱. درخواست معرفی کنید.
معرفیها یکی از بهترین راهها برای جذب مشتریان جدید است، اما اگر منتظر بمانید تا مشتریان فعلیتان دوستان و اعضای خانواده خود را به شما معرفی کنند، ممکن است مدت زیادی منتظر بمانید. با پیاده سازی سیستمی برای درخواست ارجاع فعال از مشتریان راضی خود مسئولیت را بر عهده بگیرید. ایجاد فعالیت های ارجاع دهنده در فرآیند فروش. به عنوان مثال، پس از اینکه مشتری سفارش خود را از سایت تجارت الکترونیکی شما دریافت کرد، یک ایمیل بعدی برای درخواست ارجاع ارسال کنید. از فروشندگان B2B خود بخواهید هنگام پیگیری مشتریان برای پاسخ به سؤالات پس از فروش، درخواست معرفی کنند.
۲. شبکه
با شرکت در سازمانها و رویدادهای شبکهای مرتبط با صنعت و مشتریان خود، تبلیغات دهان به دهان خوب ایجاد کنید. مطمئن شوید که با این نگرش به شبکه سازی نزدیک شوید، “چگونه می توانم به دیگران کمک کنم؟” به جای «چه چیزی برای من مفید است؟» با فکر کردن به نحوه خدمت رسانی، روابطی ایجاد می کنید که منجر به مشتریان جدید می شود.
۳. فقط برای مشتریان جدید تخفیف و مشوق ارائه دهید.
پیشنهادات مقدماتی، مانند یک دوره دو هفته ای در استودیوی کاراته شما به قیمت ۱۰۰ دلار، می تواند مشتریان کنجکاو را با ارائه روشی کم خطر برای امتحان محصولات یا خدمات شما جذب کند. ردیابی کنید که کدام مشتریان از پیشنهاد ویژه استفاده می کنند، سپس آنها را با پیام بازاریابی تشویق می کند و آنها را تشویق می کند که از شما خرید کنند.
۴. دوباره با مشتریان قدیمی تماس بگیرید.
هر چیز قدیمی میتواند دوباره جدید شود—از جمله مشتریان قدیمی که مدتی است با شما تجارت نکردهاند. به طور منظم از طریق مخاطبین مشتری خود سر بزنید و پس از شش ماه یا یک سال بدون تعامل یا خرید، با یک پیشنهاد ویژه از طریق ایمیل، پست مستقیم یا تلفن با مشتریان غیرفعال تماس بگیرید. آنها خوشحال خواهند شد که آنها را به یاد آورده اید و می خواهید آنها را دوباره به دست آورید.
۵. وب سایت خود را بهبود بخشید.
این روزها، مصرف کنندگان و خریداران B2B به طور یکسان مشاغل جدید را عمدتاً با جستجوی آنلاین پیدا می کنند. این بدان معناست که وب سایت شما برای جذب مشتریان جدید باید کارهای سنگینی انجام دهد. برای اطمینان از به روز بودن طراحی، محتوا، گرافیک و سئوی وب سایت خود، یک بار دیگر به وب سایت خود فرصت دهید. اگر این کت و شلوار قوی شما نیست، ارزش دارد که از خدمات یک شرکت طراحی وب سایت و/یا متخصص سئو کمک بگیرید.
۶. با مشاغل مکمل شریک شوید.
با کسبوکارهایی که پایگاه مشتری مشابهی دارند، اما مستقیماً رقابتی نیستند، همکاری کنید و راهبردی را در نظر بگیرید که چگونه میتوانید مشتریان یکدیگر را هدف قرار دهید تا کسبوکار جدید را به سمت یکدیگر هدایت کنید. برای مثال، یک وبسایت لباس بارداری و یک وبسایت محصولات کودک میتوانند برای ارائه تخفیفها و تخفیفها به مشتریان یکدیگر جفت شوند.
۷. تخصص خود را ارتقا دهید.
با عمومی کردن تخصص خود در صنعت خود، علاقه و مشتریان جدید ایجاد کنید. شرکت در بحثهای پنل صنعتی یا وبینارهای آنلاین، سخنرانی در رویدادهای صنعتی یا گروههایی که مشتریان هدف شما به آنها تعلق دارند، یا برگزاری جلسات یا کارگاههای آموزشی، مشتریان بالقوه جدید را با تخصص موضوعی خود تحت تأثیر قرار میدهد.
۸. از نظرات آنلاین به نفع خود استفاده کنید.
آیا کسب و کار شما نظرات آنلاین مشتریان را دریافت می کند؟ نظرات خود را پرورش دهید و از آنها نهایت استفاده را ببرید. به نظرات وبسایت خود پیوند دهید و علائمی را در مکان خود ارسال کنید که از مشتریان میخواهد شما را در Yelp (یا هر کجا که نظرات هستند بررسی کنند). اثبات اجتماعی قدرتمند است و مشتریان جدید اگر ببینند که دیگران آن را تحسین می کنند، احتمالاً کسب و کار شما را امتحان می کنند.
۹. در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید.
اگر همه چیز برابر باشد، بیشتر مردم دوست دارند از مشاغل مستقل در جوامع خود حمایت کنند. با شرکت در رویدادها و سازمان های خیریه، مشخصات خود را در جامعه خود افزایش دهید. اسپانسر یک دویدن تفریحی محلی شوید، یک اهدای «اسباببازی برای بچهها» در تعطیلات ترتیب دهید، یا تجهیزاتی را برای تیم لیگ کوچک در شهرتان تهیه کنید. نام شما را به گوش میرساند که به جذب مشتریان جدید کمک میکند.
۱۰. یک دوست بیاورید.
پیشنهادهای ۲ به ۱، «یکی بخر، یکی را رایگان دریافت کن» یا «دوست بیاور» تا «معمولیهایتان» مشتریان جدیدی را به کسب و کارتان معرفی کنند. به عنوان مثال، یک رستوران میتواند برای جذب مشتریان بیشتر، یک پیشنهاد ویژه «یک ورودی بخرید، یک دوم را رایگان دریافت کنید» ارائه دهد. حتی میتوانید این موارد را مشخص کنید: «یک دوست را دعوت کنید تا تخفیفهای ویژه ساعت شاد جدید ما را امتحان کند!» به مشتریان اطلاع دهید که به دنبال معرفی کسب و کار خود به پایگاه مشتریان گسترده تری هستید.
بدون دیدگاه