بهترین مکان برای راه اندازی یک رستوران کدام مکان ها هستند
بدون شک یکی از مهم ترین موضوع در صنعت غذا مکان ارائه سرویس های مربوطه هست.
یک مکان می تواند رستورانی را بسازد و مشهور بکند و می تواند به نابودی بکشاند ، از ارکان اصلی یک رستوران مکان آن است زیرا که رستوران به مردم سروریس می دهد و ما باید جایی رستوران راهی اندازی کنیم که مردم حضور داشته باشند ، حالا شما برید وسط بیابون رستوران راهندازی کنین اونجا که کسی نیست -_- .
باید بگویم که اگر میخواهید رستوران ، کافی شاپ ، بیرستو راهندازی کنید مکان همه چیز هست.
کارشناس رستوران، لری میلی، توضیح می دهد که یکی از دلایل شکست رستوران ها، انتخاب نامناسب در مکان است. او میگوید مکان بد یکی از بزرگترین دلایل شکست رستورانها است.
قبل از اینکه در مورد مکان های مناسب رستوران ها توضیح دهیم بهتر است چند مورد مکان های نامناسب نام ببریم:
۱. دید ضعیف – رستوران شما به راحتی از خیابان دیده نشود.
۲. پارکینگ نامناسب – تقریبا پیدا کردن جای پارک نا ممکن باشد
این موارد جزء موارد اصلی در این موضوع هستن ،
و اما چه مواردی مناسب در انتخاب مکان هستند :
وجود پارکینگ مناسب
به راحتی می توان گفت که اکثر مردم تنبل هستند مگر اینکه رستوران شما در شهری بزرگ واقع شده باشد که مردم در آن عادت به پیاده روی دارند .
در حالت ایده آل، رستوران جدید شما باید پارکینگ مخصوص به خود را داشته باشد. در نظر بگیرید که چند نفر می توانید در یک زمان بنشینید و مطمئن شوید که فضای پارک کافی برای جا دادن آنها دارید. اگر این کار را نکردید، نگاهی به اطراف بیندازید و ببینید آیا پارکینگ سرریز مناسبی وجود دارد یا خیر.
دسترسی
شاید متوجه شده باشید که رستوران های بزگ زنجیره ای اغلب در بزرگ راه ها شعبه دارند ، این دلیلی دارد .
فرار کردن از ترافیک و دسترسی بسیار آسان و بدون دغدغه دلیل این موضوع است
دید
هنگام جستجوی مکان ها، ببینید آیا رستوران شما به راحتی از خیابان دیده می شود یا خیر. اگر موقعیت مکانی مستقیماً از طریق Google Maps قابل دسترسی نباشد، احتمالاً انتخاب خوبی نیست.
مکان مرکز شهر یا موقعیت مکانی در منطقه شلوغ شبانه را در نظر بگیرید. اینها نمونه هایی از مکان های رستوران عالی هستند زیرا قابل مشاهده و قابل دسترسی هستند.
به الگوهای ترافیک فکر کنید. مناطق پرتردد معمولاً نقاط خوبی برای رستوران ها هستند.
بازار هدف و جمیعت
با فرض اینکه زمانی را صرف برنامه ریزی بازار هدف خود کرده اید، می خواهید به مکان پیشنهادی خود نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که آیا پایگاه جمعیتی کافی برای حفظ رستوران شما وجود دارد یا خیر.
نگاهی بیندازید که چقدر از بازار خود دور هستید. سعی کنید بیش از ۲۰-۳۰ دقیقه از هدف خود فاصله نگیرید.
این یک قانون سرانگشتی خوب است که رستوران خود را در جایی قرار دهید که بازار هدف شما در آن زندگی می کند، کار می کند و/یا بازی می کند. هنگام تصمیم گیری در مورد مکان رستوران خود به برخی از این موارد در مورد پایگاه جمعیت توجه کنید:
سن هدف شما آیا موقعیت مکانی شما با سن جمعیت هدف شما مطابقت دارد؟
آیا افراد به اندازه کافی در مجاورت هستند؟
آیا آنها می توانند هزینه رستوران شما را بپردازند؟
نرخ جرم. این ممکن است بر برخی مفاهیم بیشتر از سایرین تأثیر بگذارد. اگر در حال بازاریابی برای رستورانی به سبک خانوادگی هستید، معمولاً بهتر است از مناطق با جرم و جنایت دوری کنید. اگر رستورانی با بار هستید، ممکن است در مرکز شهر یا منطقه درون شهر موفقیت بیشتری کسب کنید.
بدون دیدگاه